Goodie-medlem
Vilkår og betingelser gjelder fra 15. januar 2024 og erstatter alle tidligere utgaver av Magasin Goodie vilkår og betingelser.
Vi oppfordrer deg til å lese vilkårene nøye før du registrerer deg. Da vet du hva du sier ja til, og du får den beste innsikten i hvordan du får mest mulig ut av medlemskapet ditt.
1. Introduksjon til Magasin Goodie
1.1 Magasin Goodie er et fordelsunivers som gir deg muligheten til å oppnå gaver, andre fordeler og som gir deg tilgang til spesialtilbud når du handler i Magasins varehus i Danmark og på magasin.no. Formålet med Goodie fordelsunivers er å kunne gi fordeler til våre beste kunder. Vi gjør dette ved å følge din profil og kjøpsatferd for å målrette fordeler, tilbud og markedsføring spesielt tilpasset deg. Vi behandler dine personopplysninger konfidensielt, for å kunne administrere medlemskapet ditt. Les mer om hvordan vi behandler personopplysningene dine her .
1.2 Når du blir medlem i Goodie, mottar du fordeler som gaver, invitasjoner til arrangementer og gode tilbud du kan benytte deg av i Magasin varehus dersom du besøker Danmark, eller på magasin.no Jo mer du handler for, jo flere fordeler og goodies har du tilgang til som medlem.
Du kan være medlem på fire nivåer basert på kjøpene dine: Fra Goodie basis til ett-, to- og trestjerners medlem. Når du når en ny stjerne, får du en Stjernevoucher på 100, 200 eller 300 NOK og flere nye fordeler venter på deg.
1.3 Som Goodie-medlem får du en rekke faste fordeler som invitasjoner til VIP-shopping og fri fragt over 699 NOK. Du vil også kontinuerlig motta Goodies spesielt utvalgt til deg: Spesielle overraskelser som følger stjernestatusen din, inkludert invitasjoner til konkurranser, gaver og andre Goodies.
2. Hvordan blir jeg Goodie medlem?
2.1 Det koster ikke penge å bli medlem av Magasin Goodie. Du blir medlem ved å registrere en profil på magasin.no eller laste ned Goodie-appen og fullføre registreringen der.Her må du også gi ditt samtykke til å motta direkte markedsføring fra Magasin.
Hvis du vil ha tilgang til alle fordelene og dine personlige goodies, må du laste ned Goodie-appen. Når du har registrert deg, sender vi deg en velkomstmail med en lenke til profilen din på magasin.no. Her kan du se ditt elektroniske medlemskort når som helst. Ditt elektroniske medlemskort er alltid tilgjengelig i Goodie-appen.Det er ikke mulig å få et fysisk Goodie-kort.
2.2 Du må fylle ut profilen din selv på magasin.no eller i appen før du endelig blir satt opp som Goodie-medlem. Når du fullfører profilen din, må du godta Magasin Goodie-medlemskap og samtykke til å motta direkte markedsføring. Når du er registrert, vil du ha tilgang til dine fordeler og kan bruke dem på Magasin.no. Gaver og andre fordeler kan ikke utbetales i kontanter.
2.3 Du må ha norsk mobilnummer og e-postadresse og være minst 18 år for å bli medlem av Magasin Goodie.
2.4 Dit medlemskap, fordeler og Goodies er personlige og kan ikke overføres til andre og er underlagt våre vilkår og betingelser. Magasin har en grense på ett Goodie-medlemskap per person.
2.5 Det er medlemmenes ansvar, samt en forutsetning for å være Goodie-medlem, å holde e-postadresse og kontaktinformasjon oppdatert.
2.6 Det er Magasin du Nord, CVR. 58191213, kg. Nytorv 13, 1095 Copenhagen K., som står bak Magasin Goodie-universet av fordeler.
3. Ditt samtykke til direkte markedsføring
3.1 Vi ber om ditt samtykke til direkte markedsføring for å kunne sende deg relevant markedsføring
3.2 Markedsføring til deg med tilbud fra Magasins partnere vil alltid komme direkte fra Magasin. Du vil ikke motta direkte markedsføring fra våre partnere basert på ditt Goodie-medlemskap. Magasin offentliggjør ikke informasjon om deg til våre samarbeidspartnere.
3.3 Som en del av vår markedsføring til deg, vil vi kontakte deg med fordeler, inspirasjon, tilbud, invitasjoner til arrangementer, konkurranser, kampanjer, spørreskjemaer osv. som passer for deg og din profil. Måten vi kommuniserer med deg på kan variere innenfor omfanget av samtykket du har gitt oss. Hvis det er klassisk markedsføring av varer, vil vi i dag primært sende en e-postmelding. For meldinger om tjenester og bestillinger osv. vil du primært bli varslet via SMS eller push-varsler i appen.
3.4 Når du laster ned Goodie-appen, har du muligheten til å si ja til å motta push-varsler via appen om nye tilbud og fordeler. Du kan alltid endre appinnstillingene dine – inkludert avmelding fra push-varsler.
3.5 Hvis du ikke ønsker å motta direkte markedsføring, har du alltid muligheten til å trekke tilbake samtykket ditt under profilinformasjonen din på nettstedet. Du vil fortsette å motta vårt generelle nyhetsbrev med tilbud osv.
3.6 På «Mitt Magasin» kan du også korrigere dine personopplysninger og justere tillatelsene du har gitt til Magasin.
4. For deg som medlem
4.1 Som Goodie-medlem vil du få din egen side under «Mitt Magasin» på magasin.no. Du kan når som helst logge inn på profilen din via e-post og ditt valgte passord. På siden din kan du se kjøpskvitteringene dine og sjekke ut hvordan du får enda flere fordeler. Du kan også se hvilket nåværende stjernenivå du er på og hvor mye du må handle for på magasin.no eller i Magasin varehus for å oppnå neste stjernenivå.
4.2 Som medlem vil du motta personlige tilbud innenfor de typer produkter du er mest interessert i. Dine personlige tilbud vil være basert på ditt kjøpsmønster og profilinformasjonen du har gitt oss. Vi utvikler hele tiden universet av fordeler, tilbud og tjenester som passer deg best. Og du vil bli kontinuerlig varslet når vi introduserer nye initiativer i Goodie-appen.
4.3 Som Magasin Goodie-medlem har du også mulighet til å motta Beauty Goodies fra utvalgte merker. I Goodie appen vil du i tillegg finne vårt eksklusive Goodie Beauty univers, som samler alt av Goodies, konkurranser og inspirerende lesing.
4.4 I Goodie-appen vil du motta meldinger fra oss med tilbud, invitasjoner til arrangementer i våre forretninger i Danmarkog andre aktuelle fordeler ved å handle i Magasin. I appen kan du også se kjøpskvitteringene dine, få informasjon om fordelene dine og laste ned dine goodies og kuponger. Du har også muligheten for å bestille tid hos våre tjenester, bl.a. for personlige shoppere og skjønnhetsbehandlinger. Disse tjenester kan kun brukes i våre fysiske forretninger i Danmark.
4.5 Magasin Goodie er ikke et debet- eller kredittkort. Du kan få gaver som gratis fraktkoder, tilbud eller kuponger i appen, som du kan løse inn ved å skanne appen din i Magasin eller ved å logge inn på magasin.no.
5. Hvordan får jeg fordele?
5.1 Du vil ha tilgang til fordeler og Goodies når du handler i Magasin. Desto mer du handler for i Magasin, både i våre varehus i Danmark og på magasin.no, desto flere og bedre fordeler får du tilgang til.
5.2 Hvis du har oppnådd en Stjernevoucher, finner du den under dine Goodies i appen din. Du kan løse inn kupongen på Magasin.no hvor den er gyldig i 180 dager. Vær oppmerksom på at du kun kan bruke stjernevoucheren én gang ved samme kjøp, og den kan brukes på klær for menn, kvinner og barn. For eksempel, hvis du kjøper en t-skjorte for NOK 50 og ingenting annet, vil balansen gå tapt. Så bruk hele beløpet på kupongen på en gang. Du får Stjernevoucher i Goodie-appen med en gang. Du kan motta maksimalt tre Stjernevouchers per år.
5.3 Du vil motta dine faste fordeler og Goodies når kjøpene dine i Magasin registreres i appen. For å få dine fordeler, goodies og kuponger, kan du skanne Goodie-appen i Magasins butikker eller ved å logge inn på magasin.no hver gang du kjøper noe. Antallet og størrelsen på dine fordeler og Goodiesbestemmes til enhver tid av det totale beløpet du har handlet for i løpet av de siste 12 månedene Du vil til en hver tid kunne se hvordan dine fordeler og Goodies endrer seg i antall og størrelse, etter hvert som den totale kjøpesummen endres.Hvert av kjøpene dine teller med i det totale kjøpsbeløpet. Hvis du kansellerer et kjøp innen den gjeldende vekslingsperioden på noe tidspunkt, vil kjøpet ditt ikke bli inkludert i den totale kjøpsprisen. Dette gjelder også hvis en gavemottaker angrer på et kjøp innen gjeldende frist. Det er ikke mulig å skanne kjøpene i ettertid. Kjøp du ikke har skannet, teller ikke mot den totale kjøpesummen, noe som bestemmer fordelene, Goodies og kuponger du kan oppnå.
5.4 Vi vil gjerne hjelpe deg med å få mest mulig ut av ditt Goodie-medlemskap. Det er derfor du blir varslet av oss når du – basert på kjøpene dine – nærmer deg et lavere eller høyere inntjeningsnivå.
6. Goodie-medlem i Norge
6.1 Medlemskap er et nasjonalt program og er begrenset til onlinekjøp på magasin.no. Du kan dog også opptjene poeng dersom du handler i våre danske varehus, men poeng udstedes etter lokal valuta.
7. Oppsigelse av ditt medlemskap eller av Magasin Goodie
7.1 Magasin forbeholder seg retten til å endre vilkårene og betingelsene for Magasin Goodie. Hvis du ikke lenger ønsker å være medlem, kan du når som helst trekke tilbake ditt samtykke til medlemskap – via Goodie-appen eller magasin.no – og avslutte medlemskapet ditt med umiddelbar virkning.
7.2 Magasin forbeholder seg også retten til å stenge Magasin Goodie helt – eller stenge deler av Goodies univers av fordeler på en kontinuerlig basis. Hvis Magasin velger å avslutte medlemskapet i Goodies fordelsunivers, vil det bli gjort med minst 1 måneds varsel. I oppsigelsesperioden vil du ikke kunne få nye fordeler, goodies og kuponger, men du kan benytte deg av dine opptjente fordeler.
7.3 Du må bruke dine oppnådde fordeler osv. før medlemskapet ditt stopper. Dette gjelder både hvis du Selv velger å avslutte ditt Goodie-medlemsskap, eller dersom Magasin stenger ned Magasin Goodie.. Dersom du velger å avslutte ditt medlemskap, må du sørge for å bruke opp dine oppsparte og ubrukte fordeler innen du avslutter. Du vil miste tilgang og rettigheter til oppsparte poeng/fordeler med umiddelbar virkning.
7.4 Hvis Magasin oppdager misbruk av Goodie-medlemskapet ditt, forbeholder Magasin seg retten til å avslutte medlemskapet ditt med umiddelbar virkning. Dette betyr at vi vil kansellere dine oppnådde fordeler, inkludert goodies og kuponger som allerede er oppgitt i appen din. Misbruk kan også føre til permanent utelukkelse av Magasin Goodie-universet av fordeler. Magasin anser for eksempel juks med ytelser eller annen uakseptabel oppførsel overfor Magasin-ansatte som mislighold.
8. Kontakt oss
8.1 Hvis du har spørsmål om Magasin Goodie, kan du kontakte Magasin kundeservice på online@magasin.no eller på telefon +45 90 61 44 33.
Magasins personvernsregler
Når du handler på magasin.no eller i en av våre fysiske butikker, samler vi inn ulike opplysninger om deg. Dette kan for eksempel skje i forbindelse med at du deltar i en konkurranse, bruker vår Personal Shopper eller skanner Goodie-kortet ditt når du kjøper en vare.
Vi har derfor samlet alle våre personvernregler på hvert område slik at du raskt kan få oversikt over hvordan vi behandler personopplysningene dine. Nedenfor finner du en oversikt over Magasins ulike personvernregler etterfulgt av hele personvernreglene for Goodie Card-medlemmer.
Personvernerklæring for konkurransen
Personvernerklæring for gjester i nettbutikken
Personvernerklæring for kundeservice
Personvernerklæring for gavekort
Personvernerklæring for sosiale medier
Retningslinjer for Personvern for Goodie-medlemmer
Vi er glad for din interesse for Aksjeselskapet Th. Wessel og Vett. Magasin du Nord ("Magasin", "vi", "oss", "vår") og vår Goodie kundeklubb.
Vi tar beskyttelsen av dine personopplysninger på alvor. I denne personvernerklæringen kan du lese mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i forbindelse med ditt Goodie-medlemskap og hvilke rettigheter du har i denne forbindelse.
1 Vi er behandlingsansvarlig – hvordan kontakter du oss?
Vi er behandlingsansvarlig for behandlingen av personopplysningene vi behandler om deg. Du finner kontaktinformasjonen vår nedenfor.
Aksjeselskapet Th. Wessel og Vett. Magasin du Nord
Kongens Nytorv 13
1050 København K
CVR.nr. 58 19 12 13
E-postadresse: Persondata@magasin.dk
2 Hva er formålene og det juridiske grunnlaget for behandlingen av dine personopplysninger?
Vi behandler dine personopplysninger for følgende formål og på følgende juridisk grunnlag:
2.1 Administrere Goodie-medlemskapet ditt, inkludert å kommunisere med deg om medlemskapet ditt når du mottar personlige shoppertjenester, skjønnhetsbehandling eller duftkonsultasjonstjenester, besøker butikkene våre eller deltar på arrangementer som en del av medlemskapet ditt, og gir medlemsfordeler samt andre avtalte tjenester.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen er vår avtale om medlemskap med deg, jf. personvernforordningen artikkel 6(1)(b).
2.2 Sende målrettet markedsføring hvis du har gitt oss ditt samtykke til å gjøre det for at vi bedre skal kunne målrette tilbud og annen kommunikasjon til deg og dine interesser.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen er ditt samtykke, jf. personvernforordningen artikkel 6(1)(a).
Vi utfører profilering i forbindelse med sending av målrettet markedsføring. Det juridiske grunnlaget for denne behandlingen er vår legitime interesse i å tilpasse vår markedsføring til deg og dine interesser, jf. personvernforordningen artikkel 6(1)(f). Du kan når som helst velge bort profilering i forbindelse med direkte markedsføring under din Goodie-profil, akkurat som du kan motsette deg slik behandling, jf. § 9 .
Visse personopplysninger som behandles for dette formålet kan samles inn gjennom cookies hvis du separat har samtykket til dette. I dette tilfellet er det rettslige grunnlaget for behandlingen av dine personopplysninger ditt samtykke, jf. personvernforordningen artikkel 6(1)(a). Du kan lese mer om vår bruk av cookies på nettstedet i våre retningslinjer for cookies .
2.3 Undersøkelser, statistikk og analyser av din bruk av plattformene våre og besøk i butikkene våre.
Det juridiske grunnlaget for behandlingen er vår legitime interesse i å forbedre våre produkter og tjenester, inkludert vårt nettsted og app, jf. personvernforordningen artikkel 6(1)(f).
Visse personopplysninger som behandles for dette formålet kan samles inn gjennom cookies hvis du separat har samtykket til dette. I dette tilfellet er det rettslige grunnlaget for behandlingen av dine personopplysninger ditt samtykke, jf. personvernforordningen artikkel 6(1)(a). Du kan lese mer om vår bruk av cookies på nettstedet i våre retningslinjer for cookies .
2.4 Oppfylle våre juridiske forpliktelser til å behandle, inkludert lagring av personopplysninger.
Det rettslige grunnlaget for denne behandlingen er vår juridiske forpliktelse, jf. personvernforordningen artikkel 6(1)(c).
2.5 Etablere, utøve eller forsvare våre juridiske rettigheter, inkludert for å bekjempe svindel.
Det juridiske grunnlaget for denne behandlingen er vår legitime interesse i å ivareta våre juridiske rettigheter, jf. personvernforordningen artikkel 6(1)(f).
3 Hvilke personopplysninger behandler vi om deg?
3.1 For de formål som er nevnt i avsnitt 2.1 ovenfor, behandler vi vanlige personopplysninger om deg, for eksempel:
– Navn og adresse
– E-post og telefonnummer
– Fødselsdato
– Kjønn
– Posisjonsdata
– Bestillingsinformasjon, kjøpshistorikk og saksnummer
– Goodie-medlemsnummer
– Informasjon om opptjening og bruk av fordeler (inkludert stjerner, godbiter og kuponger)
– Informasjon du oppgir i forbindelse med bruk av tjenester, inkludert når du bestiller personal shopper og beautybehandlings-tjenester, samt i forbindelse med våre arrangementer
– Informasjon samlet i forbindelse med vår kommunikasjon med deg om ditt Goodie-medlemskap
Når du foretar et kjøp på nettstedet vårt, gjelder våre retningslinjer for personvern på nett for gjester uavhengig av om du er logget inn som Goodie-medlem eller ikke.
3.2 For de formålene som er nevnt i avsnitt 2.2 ovenfor, behandler vi i tillegg til det ovennevnte følgende generelle personopplysninger om deg, for eksempel:
– Informasjon om reisen din på plattformene våre, inkludert hvilke sider du besøker, hvilke produkter du klikker på og legger til i handlekurven, og hvordan du samhandler med kommunikasjonen vår når du er logget inn som Goodie-medlem
– Informasjon innhentet gjennom cookies i den grad du separat har samtykket til vår bruk av cookies
3.3 For de formålene som er nevnt i avsnitt 2.3 ovenfor, behandler vi noen av de generelle personopplysningene som er nevnt ovenfor, inkludert personopplysningene knyttet til dine bevegelser på plattformene våre, din bruk av tjenestene våre og informasjon om kjøpene dine.
3.4 For de formål som er nevnt i avsnitt 2.4 og 2.5 ovenfor, kan vi behandle de generelle opplysningene nevnt ovenfor i den grad det er relevant.
4 Hvem deler vi dine personopplysninger med?
Vi deler informasjon om deg med våre eksterne partnere som behandler informasjonen på våre vegne, inkludert:
– Leverandører som bistår med markedsføringsaktiviteter og kommunikasjon med Goodie-medlemmer
– Leverandører av analyseverktøy for å hjelpe oss med å optimalisere virksomheten vår og din opplevelse som Goodie-medlem
– Leverandører som bistår i driften av nettstedet og appene våre, inkludert leverandører av vertstjenester og løsninger som støtter funksjonalitet
Disse partnerne er databehandlere og behandler personopplysninger som vi er behandlingsansvarlige for i samsvar med våre instruksjoner. Databehandlerne må ikke bruke dataene til noe annet formål enn å oppfylle sin avtale med oss og må behandle dataene konfidensielt. Vi har inngått skriftlige databehandlingsavtaler med alle våre databehandlere.
Vi kan også dele personopplysninger med våre eksterne rådgivere, som revisorer og advokater, samt offentlige myndigheter, der loven krever det.
5 Når overfører vi dine personopplysninger til land utenfor EU/EØS?
Vi vil overføre dine personopplysninger til mottakere utenfor EU/EØS. Dette er følgende kategorier av mottakere i USA, Australia og Storbritannia:
– Leverandører som bistår med markedsføringsaktiviteter og kommunikasjon med Goodie-medlemmer
– Leverandører av analyseverktøy for å hjelpe oss med å optimalisere virksomheten vår og din opplevelse som Goodie-medlem
– Leverandører som bistår i driften av nettstedet og appene våre, inkludert leverandører av vertstjenester og løsninger som støtter funksjonalitet
Vi kan informere deg om at overføringer til databehandlere og underbehandlere utenfor EU/EØS er underlagt gyldige garantier i form av EU-kommisjonens standard kontraktsklausuler, jf. personvernforordningens art. 46. Hvis du ønsker en kopi av standard kontraktsklausuler eller en liste over våre nåværende databehandlere og underbehandlere, kan du gjerne kontakte oss ved hjelp av kontaktinformasjonen i avsnitt 1 ovenfor.
6 Hvor kommer dine personopplysninger fra?
Vi behandler personopplysningene du gir oss som samles inn automatisk, inkludert gjennom din digitale atferd (inkludert cookies).
7 Hvor lenge oppbevarer vi personopplysningene dine?
Vi vil beholde informasjonen din så lenge du er Goodie-medlem.
Når du registrerer deg fra Goodie kundeklubben, vil medlemskapet ditt bli avsluttet med umiddelbar virkning. Du har imidlertid muligheten til å bruke dine oppnådde og ubrukte fordeler i opptil 14 dager etter at du har trukket deg ved å kontakte kundeservice. Dine oppnådde og ubrukte fordeler vil deretter bli slettet. Vi vil stoppe vår kommunikasjon med deg.
Goodie-medlemskapet ditt avsluttes også automatisk hvis du trekker tilbake markedsføringssamtykket ditt.
Hvis du, etter å ha blitt med i Goodie kundeklubben, utøver din angrerett, jf. våre Goodie-vilkår og betingelser, vil vi slutte å behandle dine personopplysninger for de formål som er nevnt i avsnitt 2.2 ovenfor, og slette personopplysninger som er oppgitt som følge av behandling for disse formålene, innen 14 dager etter å ha mottatt varsel om at du ønsker å trekke deg fra avtalen.
Alle personopplysningene vi behandler om deg under Goodie-medlemskapet ditt vil bli oppbevart i 3 måneder etter avslutning av Goodie-medlemskapet ditt.
Imidlertid vil dokumentasjon på oppsigelse av Goodie-medlemskapet ditt og dataene dine som behandles for formålet i avsnitt 2.1, inkludert kjøpskvitteringene dine, beholdes i 2 år fra avslutningen av medlemskapet.
Informasjon om deg som brukes i forbindelse med en ventende sak vil bli oppbevart til saken er fullført.
Annen informasjon om deg vil bli slettet eller anonymisert umiddelbart etter avslutning av ditt Goodie-medlemskap.
8 Hvordan kontakter vi deg om endringer i behandlingen av dine personopplysninger?
I tilfelle endringer i behandlingen av dataene dine, vil du motta varsel direkte i Goodie-appen eller når du logger inn som Goodie-medlem via magasin.no. Hvis du har aktivert push-varsler i Goodie-appen, kan du alltid holde deg oppdatert. Vi oppfordrer deg til å kontinuerlig informere deg selv slik at du alltid vet hvordan vi behandler dine personopplysninger.
9 Hvilke rettigheter har du?
I henhold til personvernforordningen har du en rekke rettigheter i forhold til vår behandling av informasjon om deg:
– Du har rett til å få tilgang til dataene vi behandler om deg, samt en rekke tilleggsinformasjon
– Du har rett til å korrigere dine personopplysninger. Du kan også korrigere visse opplysninger selv via magasin.no eller Goodie-appen
– I noen tilfeller har du rett til å få behandlingen av dataene dine begrenset til lagring
– I noen tilfeller har du rett til å overføre data, dvs. at du kan få dine personopplysninger oppgitt eller overført til en annen behandlingsansvarlig
I spesielle tilfeller har du rett til å få data om deg slettet før tidspunktet for vår vanlige generelle sletting oppstår, og i noen tilfeller har du rett til å protestere mot vår behandling. Du har alltid rett til å protestere mot behandlingen av dine data for direkte markedsføring og trekke tilbake ditt samtykke via f.eks. magasin.no eller Goodie-appen. Vær oppmerksom på at å be oss om å slette informasjonen din eller trekke tilbake samtykket ditt vil føre til at du blir trukket tilbake fra Goodie kundeklubben.
Hvis du velger å trekke tilbake samtykket ditt, vil det ikke påvirke lovligheten av vår behandling av dine personopplysninger på grunnlag av ditt tidligere gitte samtykke og frem til tidspunktet for tilbaketrekking. Derfor, hvis du trekker tilbake samtykket ditt, vil det bare tre i kraft fra nå av.
Du kan lese mer om dine rettigheter i det danske Datatilsynet sine retningslinjer for rettighetene til registrerte, som du finner på www.datatilsynet.dk.
10 Klage til Datatilsynet
Du har rett til å sende inn en klage til Datatilsynet hvis du er misfornøyd med måten vi behandler dine personopplysninger på. Du finner kontaktinformasjonen til Datatilsynet på www.datatilsynet.no.